< Vijesti

5 pitanja za Kristin Dittrich



Kristin Dittrich, osnivačicu međunarodnog fotografskog festivala F/Stop u Leipzigu, pitali smo 5 pitanja kako bismo je bolje upoznali. Kristin će održati trodnevnu radionicu Kurirati fotografiju na ovogodišnjem izdanju festivala Organ Vida. Možete se prijaviti OVDJE!

 

Koji su fotografi utjecali na vaše zanimanje za fotografiju?
Arnaud Maggs iz Kanade, Robert Frank iz Švicarske, i Wolfgang Tillmans iz Njemačke.

Koja je zadnja izložba koja vas je iznenadila? Zašto?
Smatram da je Simon Baker iz muzeja Tate Modern u Londonu jedan od bistrih i oštroumnih kustosa današnjice. Njegova izložba „Conflict, Time Photography“, koja se održavala 2014. u Londonu, na mene je ostavila dubok trag. I izložbe Johna Szarkowskog uvijek su me znale iznenaditi. Bile su inovativne su, dirljive i uzbudljive. Bilo je to u sedamdesetima. Otada živimo u tišini u kojoj fotografije više ne pričaju moćne priče, a koja se ponekad prekida radovima različitih umjetnika predstavljenima na moćnim grupnim tematskim izložbama.

Imate li običaj redovito posjećivati galerije ili muzeje?
Posjećujem Fotomuseum Winterthur u Švicarskoj. Svakog trećeg tjedna u siječnju muzej organizira okupljanje novih talenata međunarodne fotografije.

Mislite li da je sada teže biti kustos nego što je to prije bilo?
Kustosi su kao dramaturzi koji rade na kazališnim komadima. Postavljamo pitanja, otvaramo rasprave o egzistencijalnim temama, prenosimo poruke. To je umjetnost koju stvaramo. Naš je materijal veliko i inteligentno umjetničko djelo.

Kako biste objasnili što je to suvremena fotografija?
Sviđa mi se iznimno eksperimentalan karakter suvremene fotografije. Nije eksperimentalan u tehničkom, već u intelektualnom smislu. Poučavam kako čitati jezik fotografije koji se sastoji od više slojeva: kulturni, filozofski, biografski, povijesni, estetski, i drugi.

 

Fotografija: Friedrich Preuß, F/STOP 2010