< Vijesti

5 pitanja za Olju Triašku Stefanovič i Jurja Blaška



Porazgovarali smo s Jurjem Blaškom i Oljom Triaškom Stefanovič, predavačima na Akademiji umjetnosti i dizajna u Bratislavi, koji će održati radionicu Kako izraditi photo zine na ovogodišnjem festivalu Organ Vida. Prijaviti se možete OVDJE.

 

Što biste htjeli da publika ponese sa sobom nakon gledanja vaših radova?

Olja: Najvažnije mi je prenijeti emociju s rada na gledatelja. Emociju i interes koji će ga navesti da i dalje prati moj rad.

Juraj: Grafički sam dizajner pa ću na to pitanje odgovoriti iz svoje perspektive: zadovoljstvo koje proizlazi iz gledanja grafičkih prikaza, slobodu u interpretaciji, jasnoću informacija.

 

Koji su fotografi/grafički dizajneri najviše utjecali na vaše zanimanje za fotografiju?

Olja: Najveći utjecaj na mene imala je njemačka škola fotografije te veliki Bernd i Hilla Becher i njihovi studenti.

Juraj: Klasični grafički dizajneri poput Adriana Frutigera, Paula Randa, Miltona Glasera, Erika Spiekeremana, Ladislava Sutnara i Poljska škola plakata. Od fotografa – češki fotografi Josef Sudek i Jaromir Funke.

 

Koja je zadnja izložba koja vas je iznenadila? Zašto?

Olja: Posljednja izložba koja me inspirirala i iznenadila bila je ona u Parizu u umjetničkom centru Centre Pompidou. Izložba pod nazivom Nepodnošljiva svjetlost (Unbearable Lightness) bila je posvećena umjetnosti i fotografiji osamdesetih godina dvadesetog stoljeća. Jasan kustoski koncept i sjajan izbor radova ponovno su me odvukli u atmosferu, dekadenciju, postmodernizam i estetiku popularne ikonografije tog doba i svijeta.

Juraj: Bila je to izložba koju sam dizajnirao u suradnji sa svojim kolegama, sastojala se od više od 300 fotografija slavnog bratislavskog studijskog fotografa Eduarda Kozicsa. Bio sam iznenađen savršenošću fotografija starih više od sto godina.

 

Imate li običaj redovito posjećivati galerije ili muzeje?

Olja: Običavam posjećivati galerije i muzeje u svakom gradu u koji putujem. No najčešće posjećujem galerije u Pragu (Rudolfinum) i Beču (Muzej Albertina ili Museumsquartier).

Juraj: Kada putujem, uvijek se trudim posjetiti galerije i muzeje u svakom gradu. Redovito posjećujem Venecijanski bijenale (i umjetničke izložbe i izložbe arhitekture).

 

Kako ste se počeli baviti fotografijom?

Olja: Kao tinejdžerka jednostavno sam imala potrebu progovoriti te iskazivati svoju unutarnju viziju svijeta prijateljima. Tada sam započela snimati i fotografirati. Ostala sam u fotografiji i ne mogu zamisliti svoj život bez nje.

 

Kako biste objasnili što je to suvremeni grafički dizajn?

Juraj: Teško je reći, zato što grafički dizajn ima više specijalističkih grana kao što su dizajniranje računalnih fontova, urednički dizajn, dizajn korporativnog identiteta ili dizajn korisničkog sučelja. Mislim da je svim disciplinama unutar suvremenog grafičkog dizajna zajedničko to što je grafički dizajner ne samo kreator estetike već i osoba koja rješava probleme.