< Vijesti

5 pitanja za Pietera Huga



Donosimo vam intervju s Pieterom Hugom, južnoafričkim fotografom čiji su radovi zastupljeni u prominentnim javnim i privatnim zbirkama kao što su Museum of Modern Art, Metropolitan Museum of Modern Art, J Paul Getty Museum, Deutsche Börse Group itd. Pročitajte što nam je za OVmag rekao o važnosti ovogodišnje glavne festivalske teme Novi građani te pronalazi li u svojim djelima dodirne točke s ovom temom. S autorom smo razgovarali i o njegovu radu, odnosu s publikom te seriji fotografija naslovljenoj „Kin“.

1. Što biste istaknuli kao posebno važno u kontekstu teme natječaja Novi građani?

Čini se da se rađa nova politička svijest. Rađa se u pozitivnom, ali i negativnom smislu. Kako vlade i velike kompanije kao što je Google imaju pristup sve većoj količini naših osobnih podataka, tako biti građanin neke nacije postaje sve više anakronično.

2. Možete li i u vlastitom radu prepoznati dodirne točke s ovom temom?

Nisam siguran da ih ima. Iako zadnjih par godina živim u Africi, Azija i SAD obrađeni su u mojim djelima. Imam iznimno ambivalentan odnos sa svojim nacionalnim identitetom i s činjenicom da sam građanin svijeta. Oba ta koncepta mogu se iskoristiti u marketinške ili političke svrhe.

3. Kako pronalazite teme i subjekte kojima se bavite u svom radu?

Većinom pregledavanjem medija. Držim oči otvorene.

4. Najveći broj vaših fotografija prikazuje portrete, a subjekti najčešće gledaju direktno u kameru. Kako pristupate svojim subjektima i kako publika reagira na te konfrontirajuće poglede?

Želim da moja želja za pogledom bude uzvraćena. Želim stvarati portrete koji vam zadržavaju pozornost i ne daju vam prostora za bijeg. Neki članovi moje publike cijene taj intenzitet. Drugima je pak on uznemirujuć.

5. Vaše serija fotografija pod nazivom “Kin” dosta se razlikuje od vaših ostalih radova. Kako ste odlučili kameru okrenuti prema samome sebi i progovoriti o životu u Južnoafričkoj Republici u prvom licu?

Ta je serija započeta negdje kada mi se rodilo prvo dijete. Bio sam veoma svjestan političke situacije u Južnoj Africi, koja je jako prevrtljiva i teška. Moje se oko okretalo tamo gdje sam se odlučio usidriti – i fotografirao sam elemente koji su mi bili vrlo uočljivi.